THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Izraelské smíšené hudební duo CARUSELLA působí ze studiové produkce jako štavnatý indie-rockový pulz s pěknými nenásilnými melodiemi, na živo však představují sludge-noise rockové tornádo, které vás rychle vtáhne do děje a nepřestane s vámi cvičit ani po skončení produkce. Předkapelou hudebnímu páru z Tel Avivu jsou domácí odkojenci borských hudebních mravů – SYNERGY. Zatímco bicí souprava a kytarový aparát prvních hrajících jsou poslušně přichystány na pódiu, na pravé straně klubu se u zdi válí fidlátka Izraelců, což může znamenat jediné. Stejně jako kapely typu DŸSE, bude i CARUSELLA hrát mimo pódium, tedy přímo mezi lidmi.
Ale to už se chystají první hrající. Pod scénou se srocuje houf teenage slečen, které se již nemohou dočkat svého prvního utajeného orgasmu ve chvíli, kdy si bubeník Pavel Ryska svlékne po druhé písničce tričko. Povím vám, je to zvláštní fenomén tihle SYNERGY. To co působí u jiných skupin dráždivě a neprofesionálně (například šeptané rozhovory protagonistů mezi skladbami o tom, co budou hrát dále), budí u nich pobavený úsměv na tváři. Vy se na to vlastně i těšíte a nepřijde vám divné, že kapela za set prohodí víc slov mezi sebou než do publika. Jejich osobitý hudební styl lze označit za ryze instrumentální math-rock silně líznutý post hardcorovými vlivy. Celek se může pochlubit polyrytmickými pasážemi i chytlavými tapovanými melodiemi, kde se v souhře obou nástrojů velmi úzce tiskne technická složka na silně emotivní náboj. Počátek večera byl příjemný, slibný a já pevně doufám, že studiová impotence, která se některých výjimečných plzeňských kapel drží jako klíště, nebude trýznit i fanoušky těchto sympaťáků.
CARUSELLA si ihned po skončení prvních hrajících začíná stavět bicí uprostřed sálu, kde ještě před chvílí postávalo nejvíce lidí. Mikrofony na zpěv jsou tři, postavené do trojúhelníku. Jeden obsazuje bubeník Guy Shechter, druhé dva jsou pro kytaristku Tamaru. Lidé obklopují dvojici ze všech stran, krátké nazvučení a může se začít. A mohu vám říci, že toto jsem tedy nečekal. Živá produkce je mnohem syrovější a (možná díky zvuku) i značně noise rocková, ale k produkci to sedne více než dobře. Tamara běhá před bicí soupravou, používá oba mikrofony, hází sebou i s kytarou a pohledem jen málokdy opouští svého bubeníka – jako by je vzájemný pohled svazoval. Z albové produkce mě trochu otravuje nedotažený, uhoukaně vyrážený vokál Tamary, ale v živé produkci, kde není zdaleka dominantním prvkem, je výsledný vjem více než překvapivý. Živelný set si velmi rychle získává lid na svoji stranu a na závěr publikum nepropouští hudebníky bez přídavku. Tím je dle mého nejchytlavější skladba „Star Quality“, refrén pak zpívá již celý klub, byť k mikrofonu se i po hecování kapelou samotnou odváží jen několik jedinců. A popravdě, tu poslední skladbu si broukám ještě teď…
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.